سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوگل پارتنر (Google Partner) رسمی گوگل کیست؟

در سال 2019، گوگل ادز به یکی از کارآمدترین ابزارهای تبلیغاتی جهت دریافت ترافیک بیشتر برای وبسایت‌تان بدل شده و قادر است مشتریان راغب بیشتری ایجاد نماید. در واقع، بیشتر کسب‌وکارها از هزینه‌های انجام‌شده در گوگل ادز، با بازگشت سرمایه‌گذاری 200 درصدی روبرو شده‌اند.

جهت ایجاد تبلیغات قدرتمندتر و بهتر در گوگل، دریافت گواهی‌نامه گوگل ادز، امری مفید به نظر می‌رسد. همچنین، می‌تواند رزومه شما را تقویت نماید.

اگر به دنبال دریافت گواهی‌نامه گول ادز هستید، مقاله مناسبی را انتخاب کرده‌اید. در اینجا، راهنمایی برای شما تدوین شده تا که به شما توضیح می‌دهد چرا یک گواهی‌نامه گوگل ادز، مفید و چطور می‌توانید برای دریافت آن آماده شوید و دریافتش کنید.

چرا باید یک گواهی‌نامه گوگل ادز دریافت کرد؟

واقعیت این است که بسیاری از کارفرمایان در لینکدین به دنبال کارکنانی برای تیم بازاریابی‌شان هستند. لینکدین واقعاً یک ابزار فوق‌العاده و مناسب برای یافتن افراد با پیشینه‌های شغلی و تجربی متعدد است.

همچنین، تقاضا برای بازاریابان متخصص در زمینه گوگل ادز بالاست، درحالی‌که عرضه نامزدهای شایسته نسبتاً پایین است.

با تشکر از اینترنت، درخواست یک شغل با زحمت کمتری نسبت به گذشته صورت می‌گیرد، بنابراین کارفرمایان با گزینه‌های بسیار بی‌کیفیتی روبرو می‌شوند.

برای یافتن کارکنان شایسته، بسیاری از مدیران استخدام، از موتور جستجوی لینکدین برای یافتن افراد دارای گواهی‌‌نامه گوگل ادز استفاده می‌کنند، چون یکی از معدود شاخصه‌هایی است که می‌تواند دانش و مهارت فرد را به نمایش بگذارد.

این گواهی‌نامه به مدیر استخدام نشان می‌دهد که سطح دانش شما نسبت به این حوزه تا چه حد بالاست.

خبر خوب این است که، خیلی از استعدادهای جوان چنین گواهی‌نامه‌ای در لینکدین‌شان ندارند و ارزش و اهمیت آن بی‌خبر هستند. به عبارتی دیگر، اگر گواهی‌نامه داشته باشید، می‌توانید بدرخشید.

حتی اگر خواهان یک نقش در تبلیغات پولی نباشید، این گواهی‌نامه برای هر نوع بازاریابی مفید واقع خواهد شد. تبلیغات پولی، به ویژه از طریق گوگل ادز، بهترین راه در تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود. اگر با اصول اولیه گوگل ادز آشنایی داشته باشید، می‌توانید این اصول را به سوی اقدامات دیگر بازاریابی‌تان سوق دهید.

همچنین، داشتن درک نسبت به حوزه‌های بازاریابی به ارتباطات شما در بین اعضای تیم کمک می‌کند. در نهایت، داشتن آن گواهی‌نامه در جیب‌تان، ظاهر بهتری به شما در برابر سایر کارکنان می‌بخشد.

اهمیت کاربردی این گواهی‌نامه در صنعت بازاریابی چیست؟

نخست، با توجه به مهارت و سطح فعالیت‌های‌‌تان، یک گواهی‌نامه در یک نقش بازاریابی واقعی چطور بکار گرفته می‌شود. اگر واقعاً مهارت و تجربه‌ای در این بستر نداشته باشید، هم می‌توانید امتیاز مناسبی کسب کنید، به‌ویژه چون این آزمون‌ها آنلاین برگزار می‌شوند.

این آزمون می‌تواند به لحاظ نظری بهترین پاسخ‌ها را به شما ارائه می‌دهد، که به پاسخ واقعی‌اش در عمل اصلاً نزدیک نیست.

بیشتر سوالاتی که در این آزمون مطرح می‌شود، ارزشمندند، چون به شما کمک می‌کنند بهتر بتوانید در این بستر فعالیت کنید و محاسبات دقیق‌تری روی مخارج‌تان داشته باشید.

شما از طریق آماده‌سازی‌تان برای این آزمون، خیلی رشد خواهید کرد، حتی اگر ابتدا به ساکن سطح دانش چندانی نسبت به گوگل ادز نداشته باشید.

شما باید بدون تقلب در این آزمون شرکت کنید، از پاسخ‌های اشتباه‌‌تان درس بگیرید، و آن‌قدر این کار را انجام دهید، تا موفق شوید.

علت دیگری که شما باید حتماً به سراغ دریافت این گواهی‌نامه بروید و در طول چنین روندی در آن خبره شوید، بجای اینکه به طور عملی از آن چیز یاد بگیرید، این است که هر آژانس تبلیغاتی یا دپارتمانی که قرار است به سراغ شما برای کار بیاید، درک و فهم شما از فرهنگ این حوزه و تبلیغات پولی را مورد آزمون قرار می‌دهد.

آن‌ها به دنبال این هستند ببینند که شما آیا از آن چیزی که درباره‌اش صحبت می‌کنید، چیزی سر در میاورید یا نه.

ازینرو، دانشی که این آزمون در اختیارتان می‌گذارد واقعاً در دنیای واقعی کاربرد خواهد داشت. لزومی ندارد که دیوانه گوگل ادز باشید. صرفاً اینکه درک کاملی نسبت به بیشتر مفاهیم آن داشته باشید، کفایت می‌کند.

آزمون گوگل ادز را به عنوان فرصتی برای یادگیری بیشتر، نسبت به یک وظیفه عادی درنظر بگیرید. تغییر ذهنیت شما خیلی اهمیت دارد، چون از هر سوالی که از شما پرسیده می‌شود، کلی چیز یاد می‌گیرید، درحالی‌که دیگران صرفاً سعی دارند، آزمون را به پایان برسانند.

موضوعات و مدت زمان گواهی‌نامه گوگل ادز

برای موضوعات متفاوت، همچون ویدئو، تلفن همراه، صفحه نمایش، و تبلیغات خرید، گواهی‌نامه‌های گوگل ادز وجود دارد.

مهم‌ترین نسخه آن، آزمون تبلیغات جستجو است، چون حوزه‌ای است که بازاریابان بیشتر در این بستر از آن استفاده می‌کنند. و در درجه دوم اهمیت، گواهی‌نامه صفحه نمایش گوگل ادز جای دارد.

هر آزمون محدودیت زمانی متفاوتی دارد، اما معمولاً بین 60 دقیقه الی دو ساعت به طول مینجامد. معمولاً افراد 50 تا 75 درصد از زمان اختصاص‌داده‌شده را به این آزمون اختصاص می‌دهند. درصد کمی از افراد از همه زمان استفاده می‌کنند، اگر با این حوزه آشنایی نداشته باشند یا بخواهند روی پاسخ یک سوال خیلی تمرکز کنند.

بعد از اتمام آزمون، یک نشان گواهی به شما داده می‌شود، که می‌توانید از آن در لینکدین‌تان استفاده کنید. افزودن این نشان به پروفایل لینکدین‌تان به شما اعتبار می‌دهد و آن را بیشتر موتورجستجو پسند می‌کند.

همانطور که پیشتر هم به آن اشاره شد، استخدام‌کنندگان به دنبال این گواهی‌نامه هستند و به آن اهمیت می‌دهند، بنابراین در جستجوی‌شان ظاهر می‌شوید.

هزینه گواهی‌نامه گوگل ادوردز

گواهی‌نامه گوگل ادوردز، که اکنون به آن گواهی‌نامه گوگل ادز می‌گویند، رایگان است. در گذشته، هزینه‌بر بود، بنابراین اگر یک بازاریاب هستید، همین الان نسبت به انجامش اقدام کنید، چون رایگان است.

شما نمی‌دانید که گوگل چه زمانی بخواهد دوباره این سیستم را تغییر دهد. برای شرکت در آزمون، می‌توانید به دفعات شرکت کنید.

آموزش گواهی‌نامه گوگل ادز

منابع آموزشی که گوگل به شما ارائه می‌دهد، یک نقطه آغاز بسیار مفید برایتان محسوب می‌شود. شما می‌توانید چیز زیادی در رابطه با قالب، سبک سوالات، و مفاهیمی که در آزمون خواهد آمد، یاد بگیرید.

همچنین، یکی از بهترین راه‌ها برای آمادگی جهت شرکت در آزمون، مشاهده ویدئوهای آموزشی یوتیوب، ارائه‌های صورت گرفته و مطالعه مقالات آموزشی است.

بیشتر افراد، به صورت بصری چیز یاد می‌گیرند، و زمانی‌که بستر موردنظر را در قالب ویدئو ببینند، بهتر حساب کار دست‌شان می‌آید، و خواندن خیلی روی آن‌ها تاثیر ندارد.

گفته می‌شود، برخی نوشته‌های وبلاگ اسکرین‌شات‌های فوق‌العاده‌ای دارند که به شما کمک می‌کند بتوانید بهتر نکات آموزشی را یاد بگیرید.

توجه داشته باشید، بسیاری از منابع آنلاین بیش از حد مطالب را باز کرده‌اند. شاید برای مبتدیان روبرو شدن با حجم انبوهی از اطلاعات مناسب نباشد. بااین‌حال، سعی کنید روی یادگیری اصول اساسی تمرکز کنید مانند اینکه انجام چه کارهایی می‌تواند تاثیرگذاری بالایی بر عملکرد داشته باشد.

اگر یک مقاله آموزشی، 5000 کلمه طولش باشد، آنگاه پوشش تک تک جزئیات مربوط به بستر گوگل ادز برای آزمون گواهی‌نامه، بیش از اندازه خواهد بود.

همچنین، آزمون‌ها خودشان می‌توانند ابزارهای آموزشی باشند. اگر اولین بار موفق به گذراندن این آزمون نشدید، می‌توانید از پاسخ‌های اشتباه‌تان درس بگیرید و مجدداً در آن شرکت کنید.

شما می‌توانید از اولین تلاش‌تان برای آشنایی با قالب و مدت زمان آزمون بهره ببرید. ببینید چرا به یک سوال اشتباه پاسخ داده‌اید، و جواب درست را به خاطر بسپارید تا دفعه بعد اشتباه نکنید.

برخی از سوالات پرسیده‌شده بازیابی می‌شوند و با شماره‌های متفاوت به طور تصادفی مطرح می‌گردند. اگر کمی ریاضی‌تان خوب باشد، از پس سوالات مربوط به حساب و کتاب گوگل ادز برمیایید. متاسفانه، بسیاری از بازاریابان یادگیری از منبع آزمون‌ها را نادیده می‌گیرند و به دنبال منابع مازاد می‌روند.

بجای پر کردن سوالات به دنبال یادگیری از آزمون باشید.

نکات ضروری جهت شرکت در آزمون

دفترچه همراه‌تان باشد، این مورد به شما کمک خواهد کرد بتوانید هرجا که اشتباهات جزئی مرتکب شدید، آن‌ها را یادداشت کنید. این یادداشت‌ها، زمانی‌که گوگل تصمیم بگیرد، برای آزمون‌دهندگان در آینده، محدودیت‌هایی ایجاد کند، مفید واقع خواهد شد.

حواستان باشد که در حین آزمون باتری لپ‌تاپ‌تان تمام نشود.

برای هر سوال زمان بگذارید. بیشتر افراد زمان اضافه می‌آورند. به خاطر داشته باشید، این آزمون، یک ماراتن است، دوی سرعت نیست. حدوداً یک ساعت باید برای پاسخ به سوالات چندگزینه‌ای وقت بگذارید.

آب به اندازه کافی بنوشید. خوب بخوابید. پیش از آزمون غذای کافی بخورید تا ذهن‌تان خوب کار کند. ماهی بخورید، امگا 3 به کمک‌تان می‌آید.

در نهایت شرکت در آزمون گواهی‌نامه گوگل ادز،  سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای رشد حرفه‌ای‌تان خواهد بود. کارفرمایان بازاریابی دیجیتال به دنبال شواهدی معتبر هستند از اینکه شما متقاضی واجد شرایطی هستید.

اگر اصول کلی گوگل ادز را ندانید نمی‌توانید در این آزمون شرکت کنید، اما با داشتن دانش کافی حتماً در آن موفق خواهید شد. این آزمون را یک روند آموزشی و فرصتی جهت افزایش سطح دانش خود در حوزه تبلیغات پولی بدانید تا با کسب نشان در لینکدین و سایر مصاحبه‌های شغلی با قدرت ظاهر شوید.

لازم نیست همه چیز را درباره گوگل ادز بدانید، چون تجربه دنیای واقعی به یادگیری شما کمک می‌کند. اما دانشی که در آماده‌سازی برای این آزمون کسب می‌کنید، به شما یک قدرت شروع فوق‌العاده می‌بخشد.

 

تا به حال در آزمون گوگل ادز شرکت کرده اید؟ سطح دانش خود را در زمینه تبلیغات گوگل چگونه میسنجید؟

آمادگی لازم را جهت شرکت در این آزمون داشته اید؟

خیر؟ مایل به تکمیل اطلاعات خود در این زمینه هستید؟ مقالات آران را دنبال کنید و تمامی نکات و تکنیک های گوگل ادز را آموزش ببینید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه کارشناسان ماآماده پاسخگویی آنلاین هستند.

همچنین می توانید با وارد کردن ایمیل/شماره تماس خود در این صفحه از خدمات مشاوره، آموزشی و راه اندازی کمپین های ادز آران بهره مند شوید.